AIDA-modellen

2016-12-16

A står for attention, dvs. skaf opmærksomhed om teksten.

I står for interest, dvs. gør læseren interesseret i emnet.

D står for desire, dvs. skab et behov for emnet (varen) hos læseren.

A står for action, dvs. handling.

Det er altid en god ide at starte med, at skabe opmærksomhed.

Det kan fx være en hjemmeside. Hvis en hjemmeside har en spændende forside, vækker du hurtigt brugerens opmærksomhed.

Der efter skal du sørge for, at brugerne fastholder sin interesse i hjemmesiden. Det kan du gøre ved, at lave den overskuelig, og med nogle gode farver, der springer lige i øjnene. Eller omvendt, lav siden afslappet, så de ikke stresser videre.

Bagefter skal du skabe et behov for brugeren. Det kan være en salgshjemmeside fx Intersport.

Hvis de skal skabe et behov for forbrugeren, bliver de nød til at have det helt rigtige produkt, men også til den helt rigtige pris.

Et behov kunne være at ligge noget oveni. Fx " køb et par fodboldstøvler, og få en gratis fodbold med oveni ". Så skaber du et behov, som brugeren måske slet ikke mangler.

Til sidst er det tid til du skal handle. Du skal få brugeren til at gøre, hvad du siger!

Fx vi ringer til dig på mandag, men hvis du ringer til os inden, får du 10 % rabat.

Dream Team, Kongens Nytorv 34, 1050 København K, Danmark, +45 77664455
Drevet af Webnode
Lav din egen hjemmeside gratis! Dette websted blev lavet med Webnode. Opret dit eget gratis i dag! Kom i gang